Blog

Linkedin reklama 2023: Trendy a novinky v českém B2B prostředí

22. května 2023Blanka Chocová

Linkedin, „loviště“ profesionálních talentů, potenciálních B2B klientů i novinek ze světa byznysu. Tuto sociální síť asi není třeba představovat. Protože B2B marketing je náš denní chleba, s Linkedinem jsme důvěrní přátelé. Sledujeme trendy, změny v algoritmech, proměny obsahu ve feedu i další drobné nuance, které ale v celku mohou znamenat velké změny v tom, jak přistupovat k síti jako takové. Jak vypadá moderní Linkedin reklama v roce 2023? Jak se na její tvorbě může podílet umělá inteligence a jaké máme tipy z praxe? Pojďme na to.

Linkedin reklama se vyplatí firmám, které chtějí oslovit ostřílené profesionály i nové talenty, rozšířit své obchodní aktivity a budovat brand awareness v B2B sektoru. LinkedIn je sociální síť zaměřená na B2B a profesionální sféru. Potkávají se zde HR manažeři velkých korporátů i start-upů, CEOs, CIOs a další C-level osobnosti, stejně jako všichni, které zajímá jejich obor na profesionální úrovni a chtějí v něm dát o sobě vědět světu. Z dob, kdy se jednalo zejména o síť ke sdílení HR nabídek a firemních milníků, jsme se přesunuli do éry, kdy je Linkedin tak trochu „profesionálnější“ Facebook. O tom svědčí i algoritmy – podle našich posledních informací si velmi dobře vedou „selfíčka“, a co si budeme povídat, nebylo tomu na Linkedinu vždycky tak.

Proč umístit svoji reklamu na Linkedin?

Linkedin reklama vám může přinést kýžené ovoce hned z několika důvodů. Na Linkedinu se dá cílit na specifickou cílovou skupina na základě profesního profilu uživatele – a protože v B2B marketingu je správné zacílení alfou a omegou úspěchu reklamy, je jasné, že toto se nám na Linkedinu skutečně zamlouvá.

Na Linkedinu se dá marketing realizovat různými způsoby a různými směry. Linkedin reklama je jeden dílek skládačky. Je (nebo by měla být) součástí komplexní B2B strategie vedoucí k budování značky a „fanouškovské“ základny. Linkedin je skvělým místem k budování sítě, k získání nových kontaktů a zákazníků. O tom se asi není nutné rozepisovat. Jen z České republiky se na Linkedinu pohybuje asi 2,8 milionů uživatelů.

Trefa do černého – Linkedin reklama může cílit i na decision makery

Díky reklamní platformě Linkedinu Advertising je cílení na specifickou cílovou skupinu easy peasy. Stačí si nadefinovat kritéria, jako jsou lokalita, pracovní pozice, zaměření firmy apod., a vaše Linkedin reklama už frčí tam, kde ji chcete mít. Navíc lze vytipovat i ty „správné lidi“, decision makery, kteří jsou pro váš byznys klíčoví. V B2B marketingu nepostradatelná záležitost. 

Linkedin reklama může být překvapivě levná

Okolo Linkedinu panuje celá řada mýtů – je moc drahý, nedostupný, moc „posh“, je to byznysová chlubírna. Ani s jedním z toho se neztotožňujeme. Naopak. Myslíme si, že v porovnání s jinými sociálními sítěmi může být Linkedin reklama i relativně levná a může přinášet vysoké ROI. Pokud cílíte na úzce profilovaný B2B mikrosegment a správně si adresáty své reklamy nadefinujete, je Linkedin reklama velmi efektivní a dostupná. S čím srovnáváme? Třeba s neustále stoupajícími náklady na Google Ads – tam se nepřestáváme divit.

Velmi příjemné u Linkedin reklam je i to, že si můžete vybrat mezi různými druhy a vytvořit si tak reklamu na míru. Textové inzeráty, obrázkové inzeráty, reklamy na Linkedin SlideShare… Pokud nemáte navíc relevantní landing page, může se konverze leadu zrealizovat přímo v rámci Linkedinu.

Jak můžete do tvorby reklamy na Linkedin zapojit umělou inteligenci?

Co se týče trendů v podobách Linkedin reklamy pro rok 2023, doporučujeme vyzkoušet, co umí umělá inteligence. O potenciálu využití AI v B2B marketingu jsme se rozpovídali v minulém blogpostu. Teď máme ale na srdci konkrétní tipy. Osvědčily se nám obrázky z „vlastní tvorby“ AI robotů. Na první pohled nedokonalé, rušivé, znepokojující. Mají v sobě zkrátka to „něco“, co marketér hledá, něco, co vás donutí zastavit se a podívat se ještě jednou a důkladně. A to není vše…

4 důvodů, proč dát v Linkedin reklamě šanci AI obrázkům

1.       Osloví tu správnou „cílovku“. V již zmíněném článku o potenciálu AI v B2B marketingu jsme rozebírali, jak je umělá inteligence skvělá na analýzy. Díky těmto superschopnostem umí vydedukovat i to, jaký obrázek zaujme právě vaši cílovou skupinu. Na základě analýzy dat o uživatelích Linkedin, jako jsou jejich preference, chování a profesní data, a na základě těchto informací vytvoří obrázky, které zaujmou / chytnou za srdce / udeří hřebíček na hlavičku / zasáhnou Achillovu patu / …

2.       Přilákají více pozornosti než fotky z fotobanky. Pokud už máte dost vysmátých manažerů z fotobank, nejste v tom sami. Obrázky vytvořené pomocí AI mohou být velmi kreativní, zajímavé, díky lehce pokřiveným a upraveným tvarům (nemohou totiž zobrazovat reálné osoby) mohou působit i mírně znepokojivě… zkrátka umí přilákat pozornost právě na vaši reklamu.

3.       Zvýší konverze. Logicky. Pokud jsou obrázky vytvořené pomocí AI navrženy tak, aby byly co nejrelevantnější pro vaši cílovou skupinu, mohou vést i ke zlepšení konverzí a výkonu reklamy.

4.       Ušetříte. Nemá cenu si nic nalhávat – o peníze jde vždy až v první řadě. A umělá inteligence vám dokáže opravdu významně snížit náklady na tvorbu reklamní grafiky.

Umělá inteligence je skvělá věc, ale je třeba si udržet zdravý odstup. Dali jste si první „dávku“ a nemůžete přestat? AI svádí k tomu, abychom na ni příliš spoléhali, abychom jí věřili více než zpětné vazbě od zákazníků, abychom zapomněli na to, že jsme to my, kdo se pod kreativu podepisujeme. AI sice může pomoct analyzovat, optimalizovat, personalizovat, může pomoct i ušetřit náklady (jako u příkladu s AI obrázky výše), ale nedokáže 100% porozumět lidským emocím, motivacím a neumí rozklíčovat zpětné vazby. Všeho tedy s mírou.

Sledujte, co se AI zrovna naučila

Umělá inteligence sice už „inteligentní“ je, ale stále se učí a vyvíjí. Abyste si udrželi náskok, je potřeba sledovat dál nejnovější trendy a novinky, pozorovat, co se AI zrovna naučila a automaticky přemýšlet o tom, jak z toho pro marketing vytěžit maximum. Cítíme, že jsme v době, kdy vzniká něco mimořádně zajímavého a je docela fajn být u toho – zkoušet, experimentovat, testovat. Něco jako když jsme kdysi poprvé zapnuli MS DOS. Pamatujete si na to?

Hravý Linkedin – vyzkoušejte interaktivní content a videa

To jsme se ale trochu zasnili. Vraťme se k trendům v Linkedin reklamě. Personalizace je jasná. S tou nám pomůže umělá inteligence. Co ale dál? Jak dostat do svého Linkedin marketingu závan něčeho nového, svěžího, čerstvého? Pokud vám přijde, že je čas váš přístup k Linkedin B2B reklamám trochu provětrat, začněte se bavit. Reklamě roku 2023 vládne interaktivní obsah a videa.

Aby zaujala klasická fotka, to už musí být něco. Video content je ale pro konzumenty Linkedinu stále něčím neokoukaným. A co je interaktivní obsah? Není to klišé? Možná, ale to nás netrápí. Jdeme po jádru sdělení. Kvízy, ankety, soutěže. Všechno, kde se adresátů ptáte na názor a dáváte jim pocit, že mají možnost o něčem rozhodnout, někam se zapojit a přispět svojí „troškou do mlýna“. Jakmile si chcete na Linkedinu povídat i jiným způsobem než prosbou o klik, máte plusové body.

Co vy na to? Vrhnete se do tvorby anket nebo do experimentování s umělou inteligencí? Jsme zvědaví na vaše reakce. A pokud chcete pošťouchnout svůj Linkedin marketing a dodat mu trochu šmrnc, ozvěte se. Dáme hlavy dohromady a vymyslíme, jak vše nastartovat.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.