Blog

Co je ROI?

Ať už řešíte objednávku reklamy pro své podnikání, nebo pro své klienty, poměrně často se setkáváte s otázkou: A vyplatí se? Najít odpověď není tak složité a vyplatí se k tomu vědět i to, co je ROI.

Co je ROI a jak spočítat návratnost investic?

ROI, neboli Return on investment, je zkratka pro návratnost investic, nejen do B2B marketingu. Pokud čistý zisk vydělíte náklady a vynásobíte 100, získáte procentuální hodnotu návratnosti svých investic. Nemusí se přitom jednat jen o investice do konkrétní reklamy. Můžete tak posoudit hospodaření svého podniku obecně, nebo zhodnotit návratnost investice do marketingových aktivit.

K ROI můžete přistupovat s nadhledem a brát ho jako orientační ukazatel toho, že neprovozujete marketing se ztrátou, nebo jako velmi precizní výpočet, u kterého je ale potřeba zvážit, co všechno jsou náklady do marketingu, a přemýšlet detailně nad tím, jak se podílejí na zisku. Pokud vyhodnocujete reklamu na Sklik, budete se řídit spíše hodnotou PNO, a na GoogleAds metrikou ROAS.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.