Blog

Jak se dělá B2B marketing?

5. července 2022Blanka Chocová

Jak se dělá B2B marketing? A jak se liší od B2C? B2C a B2B marketing mají snad jen jedno společné, a to slovo „marketing“. Rozdíly mezi B2B a B2C marketingem jsou propastné. Mluvíme o zcela odlišném publiku, které má k dispozici zcela odlišný budget, jinak se rozhoduje a jiné podněty je motivují k akci. Pokud bychom měli popisovat rozdíly mezi B2C a B2B marketingem, byli bychom tu dlouho, ale něco vám prozradíme. Na toto téma už na blogu jeden článek máme, takže pokud se chcete dále vzdělávat, doporučujeme přečíst: „V čem se liší B2B marketing od B2C marketingu?“ Ale jak se B2B marketing skutečně dělá?

Pro B2B marketing je důležité správné zacílení

B2B marketing má svá specifika – metody a nástroje, které pomáhají B2B firmám oslovit a získat nové zákazníky a udržet stávající. Klíčový pro úspěšný B2B marketing je důkladný výzkum trhu a cílové skupiny. B2B marketing často cílí na specifické odvětví, segment nebo konkrétní zákaznickou skupinu. Marketingové kampaně jsou pak zaměřené na specifické potřeby a problémy této cílové skupiny.

Jak se dělá B2B marketing? Nepodceňujte obsah

Stejně jako v B2C marketingu, tak i v B2B je důležitý content. Obsahový marketing hraje v B2B marketingu stěžejní roli. Cílové publikum už máte. Teď je čas mu vytvořit obsah na míru – kvalitní a relevantní obsah, který bude přidanou hodnotou. Obsah může být v různých formátech – typické jsou blogové příspěvky, e-booky, infografiky, videa, posty na sociálních sítích, ale moderní jsou i podcasty a workshopy.

Když máte co říct, napište e-mail

Co se týče B2B marketingu, není nad starý dobrý e-mail. Emailový marketing slaví svoji renesanci. Ačkoliv ho v minulosti zdánlivě zastínily modernější marketingové kanály, odborníci se při predikcích B2B trendů pro rok 2023 shodli na tom, že kvalitní e-mailing je základ a klíč k oslovení a udržení kontaktu se stávajícími a potenciálními zákazníky.

B2B se stále častěji uplatňuje i na sociálních sítích. Sociální média jsou skvělým nástrojem pro oslovování a komunikaci se zákazníky. Typickým kanálem pro sdílení relevantního obsahu, komunikaci se sledujícími a budování vztahů je pro B2B subjekty Linkedin. Stále častěji se ale B2B firmy prezentují i na Facebooku, Instagramu, Twitteru, TikToku a dalších.

O B2B bychom mohli mluvit celé dny. Pokud vás zajímá, jak se dělá B2B marketing u nás a jak bychom ušili B2B strategii na míru vaší firmě, neváhejte se nám ozvat!

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.