Získávání B2B zákazníků je velmi specifickou disciplínou. V B2C sektoru je vaším cílem nabídnout vaše zboží či služby co největšímu počtu konzumentů. B2C marketing je proto obvykle velmi intenzivní a zároveň různorodý, využívají se PPC reklamy, influencer marketing, reklamy na sítích i v televizi aj. Proti tomu v B2B segmentu je cílová skupina potenciálních klientů svým rozsahem mnohem omezenější a ke splnění obchodních cílů stačí o dost méně prodejů. V B2B záleží na kvalitě, ne na kvantitě. Cílem tedy není oslovit co nejširší publikum, ale oslovit ty správné. Otázka ale zůstává: Jak oslovit potenciální klienty?
Jak oslovit potenciální klienty aneb e-mailing is not dead
- Marketingová komunikace cílená na užší ale profilovanou skupinu potenciálních klientů – dejte si práci s přípravou a precizujte každé sdělení.
- Vytvořte obsah, který má pro vaše potenciální klienty přidanou hodnotu – publikujte blogové články, e-knihy, průvodce, webináře, videa nebo podcasty, které se zaměřují na jejich potřeby a problémy.
- Hýčkejte své publikum na sociálních sítích. Zamyslete se nad tím, jaké sociální sítě používají vaši cíloví zákazníci, a aktivně na nich publikujte relevantní obsah. V současné době dbejte na to, aby byl váš obsah nejen prodejní a poučný, ale také zábavný a interaktivní.
- E-mailing is not dead. Na začátku roku jsme se zaměřili na trendy v B2B marketingu 2023 a došli jsme k jasnému závěru: V současném digitalizovaném světe má svoji nevyčíslitelnou cenu i takový „oldschool“, jako je právě e-mailing. Klíčem k úspěchu je ale personalizace e-mailu a relevantní content, který je zábavný a čtivý.
Pomohli jsme vám? Už víte, jak oslovit potenciální klienty? Rádi vám s lead generation a akvizicí zákazníků pomůžeme. Kontaktujte nás a netápejte v marketingových vodách.