Konec roku pro nás neznamená jen bilancování, ale také přípravu arsenálu na následujících 365 dní. Jako každoročně i letos se s vámi chceme podělit o to, co jsme viděli v naší křišťálové kouli, takže tady jsou – B2B marketingové trendy 2024. Proměňte je v úspěšné marketingové strategie a ve vymazlené lead generation kampaně a našlápněte nový rok tak, abyste měli náskok už od prvních dní. Jdeme na to.
B2B Marketingové trendy 2024, trend 1:
Naší „leadmagneťáckou“ mantrou je, že B2B není B2C. Marketér, který se řídí pouze zákonitostmi B2C marketingu, nemůže být, dle zkušeností z naší praxe, úspěšným B2B marketérem. To nám ale nebrání v tom se B2C marketingem inspirovat. Protože jedno mají tyto propastně vzdálené disciplíny společné. Jejich publikem jsou lidé. U B2C marketingu jsou to konzumenti, u B2B decision makers, ale pořád lidé.
V B2B oblasti se stále častěji setkáváme s tím, že jsou klienti přehlceni informacemi, čísly a statistikami. Jejich „racionální mozek“ je zkrátka už moc busy. Ačkoliv je v B2B marketingu fajn klást důraz na sdělování obchodní hodnoty vašeho zboží či služby, mluvit jasně a stručně a ideálně své tvrzení doložit relevantními výsledky a case studies, máme pro vás tip – čas od času přibrzděte.
Inspirujte se v B2C a vyzkoušejte i v B2B emocionální storytelling. Využívejte své a klientské příběhy k vyvolání emocí u vašeho publika. Mluvte o zájmech, snech a postojích. Jak ale na to, když to doteď nebylo vaší marketingovou prioritou?
Insider tip: Pokud jste se doteď nesoustředili na sociální sítě, dejte jim šanci. Třeba na Linkedinu své publikum důvěrně poznáte a zároveň s ním budete v bezprostředním kontaktu. Zároveň je to skvělé prostředí na sdílení informací o vaší firmě, příběhů vašich zaměstnanců a obsahu, který pobaví. V Lead Magnetu se nám nejvíce osvědčilo mixovat různé typy obsahu – informativní a prodejní, fotografie z dění ve firmě, při ghost writingu názorové příspěvky osobnějšího charakteru apod.
B2B Marketingové trendy 2024, trend 2:
Co si budeme povídat, současný B2B marketing je hodně o textovém obsahu. Co s tím? Řešením není říct bye bye copywriterovi, ale namixovat svůj content a kromě textové a obrázkové klasiky vyzkoušet i videa. Věděli jste, že průměrný člověk sleduje online videa zhruba 17 hodin týdně? Využijte toho a uloupněte si kus tohoto perníčku z perníkové chaloupky i pro sebe, respektive pro svůj byznys.
Insider tip: Dejte si záležet na tom, aby byl váš video obsah „mobile-friendly“. Mimo výše zmíněné se totiž ukázalo, že 75 % lidí sleduje videa právě na mobilech. V Lead Magnetu vám doporučujeme se zamyslet, jak moc důležitý je u vašeho videa zvuk. V rámci našeho týmu jsme si udělali miniprůzkum a došli k tomu, že víceméně všichni se na videa na sítích díváme bez zvuku. Za nás tedy platí, že když už video, tak s titulky. Navíc je to další krok k vylepšení vašeho SEO, protože i titulky jsou texty, které se dají optimalizovat. Win win.
B2B Marketingové trendy 2024, trend 3:
V souvislosti s výše zmíněným máme nutkání dodat, že váš obsah musí mít sdělení. Ať je to text, obrázek, video, pořád je to „obsah“ – tzn. měl by „něco“ obsahovat. Ideálně smysluplné sdělení, které chcete předat svému publiku. Nesoustřeďte se pouze na trendy a netvořte za každou cenu. „Video o ničem“ je pořád o ničem. Trendy přichází a odchází. Co ale zůstává, je fakt, že lidé mají otázky a vy máte odpovědi. Když tvoříte content, mělo by to být tehdy, když máte o čem vyprávět. Vyvíjí se způsob, jakým odpovědi svému publiku předáváte.
Nechceme vás unavovat dlouhosáhlými elaboráty, a tak si řekneme ve zkratce, jak by to mělo vypadat. Kvalitní obsah by měl být:
B2B Marketingové trendy 2024, trend 4:
Hm hm, skoro bychom řekli, že největším trendem současného B2B marketingu je cílení. Samozřejmě – cílit reklamu bylo potřeba vždy. Nyní je to ale ještě o něco palčivější problém. Reklamy je kolem nás totiž tolik, že ten, kdo necílí, se pravděpodobně netrefí. A v B2B marketingu se na střílení se zavázanýma očima zkrátka nehraje. I proto nás moc baví account-based marketing.
Pokud jste s ním zatím neměli tu čest, řekneme to krátce: jedná se o marketingové strategie zahrnující kampaně s cíleným zaměřením na konkrétní společnosti. Co do návratnosti investic patří k těm vůbec nejefektivnějším. Efektivní account-based marketing strategie zvýší míru konverze až o 14 %.
B2B Marketingové trendy 2024, trend 5:
Automatizace, analýzy ohromných objemů dat a prediktivní generování obsahu – umělá inteligence nám ukázala, že toho umí opravdu hodně. Rok 2023 se nesl v duchu objevování trendu AI, až se člověk skoro ptal, jestli už toho není moc. Koho umělá inteligence už otravuje, bude muset zatnout zuby. Tento trend nikam neodchází a naopak se u nás zabydluje. Umělá inteligence bude v kurzu i v roce 2024. Tentokrát se už všichni známe, takže je čas se na AI podívat s nadhledem a využívat ji tam, kde nám opravdu může pomoct – v oblasti segmentace zákazníků, pro zlepšení lead scoringu a automatizaci opakující se rutiny.
Insider tip: Místo nakupování marketingových fotek z fotobank si zkuste nechat vygenerovat doprovodné obrázky na míru. Udělali jsme to k článku o trendech pro rok 2023 a zopakovali i tentokrát, abychom společně posoudili, kam se AI posunula. Co na vývoj říkáte?
O články na téma X marketingových trendů není na přelomu roku nouze. Co je ale vaším úkolem právě teď? Proměnit B2B marketingové trendy 2024 ve strategie nesoucí leady a konverze. Je to vaše parketa a zvládáte to levou zadní? Tleskáme. Pokud ne, nebo chcete, abychom vám vaše marketingové kampaně trochu omrkli, napište. Probereme to spolu a na váš marketing se podíváme z pohledu nezávislého odborníka.
Naše obligátní B2B marketingové trendy 2024 jsou u konce. Přejeme krásné Vánoce a hodně zdaru do nového roku. A samozřejmě samé kvalitní leady!