Lead conversion optimization – o co se jedná? Vezměme to hezky popořádku.
Lead conversion je proces, v rámci kterého se snažíte proměnit lead v platícího zákazníka. Tento proces sestává z nejrůznějších marketingových praktik a strategií, pomocí kterých se snažíte v zákazníkovi vzbudit zájem o zakoupení vašeho produktu či služby.
Lead conversion rate je procento zákazníků, kteří navštívili vaši stránku a provedli akci, díky které je možné je kvalifikovat jako leady (zanechali na sebe kontaktní údaje, přihlásili se k odběru newsletteru…). Tato metrika je často využívána jako měřítko toho, jak úspěšná je vaše společnost v přilákání pro vás relevantní návštěvnosti, a jak dobře dokáže vaše stránka návštěvníky proměnit v leady.
Lead conversion optimization je pak sada kroků, v rámci kterých se snažíte toto procento zvýšit. Tedy například lepší segmentace publika, vytvoření automatizovaných kampaní, úpravy stránky, jako například optimalizace CTA tlačítek, přidání live chatu…