Lámete si hlavu s tím, jak získat B2B zákazníky? Klíčem k úspěchu je správné oslovení – definování vaší cílové skupiny, vyšperkování online prezentace a především vyladění obsahové strategie. Máme pro vás pár tipů, jak oslovit B2B sektor a uzpůsobit svoji strategii tak, aby si u vás zákazníci podávali dveře.
Vaše webové stránky jsou bránou k vašim B2B zákazníkům. Nepodceňujte je. Sice je má dnes už každý, ale otázkou je, jak takové webovky vypadají. Webová prezentace vám totiž může nové klienty přitáhnout i odradit. A ti, co už vás jednou zatratili, se pravděpodobně hned tak nevrátí. Webové stránky by měly být atraktivní, informativní a uživatelsky přívětivé. Nejde jen o vizuální dojem, ale také o obsah. Poskytněte jasné informace o tom, co nabízíte a jakým způsobem můžete pomoci. Zaměřte se na klíčové výhody a body, které vás odlišují od konkurence.
Chcete-li oslovit B2B zákazníky, musíte jim poskytnout obsah, který je zajímavý a užitečný. V B2B se klade důraz na pevné obchodní vztahy. A v takovém vztahu si lidé dávají dobré rady a pomáhají si – často i zdarma. Jasně – pořád mluvíme o byznysu. Ale free content, který vašeho zákazníka provede správným výběrem, pomůže mu s přizpůsobením provozu platné legislativě nebo mu jinak „vytrhne trn z paty“, je to, co z vás dělá spolehlivého obchodního partnera.
Nejjednodušším způsobem, jak oslovit B2B zákazníky, jsou příspěvky na sociálních sítích. Zamyslete se nad tím, jaké sítě používají vaši potenciální klienti, a začněte na nich aktivně vystupovat. Publikujte obsah, který zaujme, a aktivně komunikujte s vybudovanou komunitou. Sdílejte case studies, zákaznické reference, novinky z firmy, zákulisní informace, trendy z oboru a mnoho dalšího.
Využijte sílu umělé inteligence. AI v B2B marketingu pomůže s personalizací obsahu, s pokročilými analýzami, s predikcí chování zákazníků i automatizací nudné rutiny. V Lead Magnetu se už nemůžeme dočkat, až online prostředí obsadí konečně opravdu chytří chatboti, kteří zákazníkům na webu či e-shopu skutečně poradí.
A samozřejmě máme ještě pár es v rukávu. Pokud stále přemýšlíte, jak oslovit B2B zákazníky, není nic jednoduššího než nám napsat a nastartovat svůj B2B marketing asap.