Blog

Jak funguje B2B?

Jak funguje B2B? B2B vztahy jsou velmi specifické. Společnými jmenovateli je to, že se v nich obvykle jedná o větších objemech nákupů, častěji se zde nákupy opakují a s velkou oblibou se zde pěstují dlouhodobé vztahy mezi dodavateli a odběrateli.

Jak funguje B2B a jaká jsou specifika B2B vztahů?

B2B (Business-to-Business) je pro nás v Lead Magnetu doslova denním chlebem. Co to ale B2B je a jak ho ve zkratce představit i laické veřejnosti? Nebojíme se toho a jdeme na to! B2B je zkratka používaná pro obchodní vztahy mezi dvěma nebo více podniky. Klientem tedy není spotřebitel, ale další podnik.

B2B obchody se stále častěji odehrávají online

Ačkoliv bylo dříve pro B2B sféru typické osobní jednání a uskutečňování B2B obchodů prostřednictvím osobních schůzek, telefonátů, e-mailů apod., dnes se stále častěji i B2B obchody přesouvají do online prostoru a i B2B firmy si zakládají e-shopy a pěstují B2B marketing. Navzdory tomu, že jsou B2B transakce často větší a složitější než v B2C sféře, cesty jsou a i B2B obchodníci mohou své služby a zboží efektivně prodávat online.

Pokud chcete vědět o rozdíle B2B a B2C světa, doporučujeme náš článek „V čem se liší B2B marketing od B2C marketingu?

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.