Blog

Co je marketingový funnel?

23. února 2021Míša Zákopčaníková

Co je marketingový funnel? Marketingový funnel, nebo také marketingový trychtýř, je pokročilá marketingová strategie využívající různé taktiky podle toho, ve které fázi nákupního procesu se zákazník nachází. Tvar trychtýře se pro vizualizaci využívá proto, že nějaká část návštěvnosti v každé fázi “odpadne”. Marketingový funnel může být složen z následujících fází.

První fází funnelu je „awareness“, tedy povědomí. Na pomyslném trychtýři se jedná o vrchní, tedy o tu největší část. V této fázi je cílem zaujmout a přivést na web co nejvíce návštěvníků, abyste zvýšili šanci získání nových leadů. Úspěšnost této fáze pak ukazuje počet leadů, které můžete nasměrovat do další fáze funnelu.

Druhou fází je „interest“, tedy zájem.  V této fázi už mají návštěvníci o váš produkt či službu zájem, a tak si budou chtít vyhledat více informací. S největší pravděpodobností začnou vyhledávat o něco specifičtější informace, a tedy vyhledávat na Googlu pomocí konkrétnějších klíčových slov. Snažte se tedy svým obsahem cílit i na tyto vyhledávací dotazy, aby při hledání našli právě váš obsah. Ukažte, že problematice rozumíte, a že dokážete poskytnout řešení jejich problému. Tím je popostrčíte do další fáze.

Třetí fází je „consideration“, zvažování. Potenciální zákazník již problematice rozumí a ví, že mu dokážete poskytnout, co potřebuje. To ale ještě neznamená, že si zvolí váš produkt. Může totiž váhat nad nabídkou konkurence. Proto je důležité jej přesvědčit, že do toho má jít právě s vámi. Jak? Například vhodně načasovaným emailingem nebo ochutnávkou v podobě lead magnetu - webináře zdarma, konzultace zdarma… 

Poslední fází je „conversion“, tedy nákup. Potenciální zákazník už je přesvědčen o tom, že vaše firma poskytuje to nejvhodnější řešení. Je tedy potřeba ho popostrčit k poslednímu kroku, a sice aby klikl na vyzývavé tlačítko “Koupit”. Takovým popostrčením může být například několikadenní zkušební období zdarma.

Co je marketingový funnel
Sdílet článek: