Blog

Co je BANT kvalifikace?

V rozbouřených vodách internetu lovíte potenciální klienty. Ne každý se ale hodí pro váš produkt a služby. Těm, kterým váš byznys nic neřekne, se nevyplatí zbytečně věnovat. Jak ale poznat „toho pravého“? Od toho je tu BANT kvalifikace.

Tuto metodu vyvinula v 50. letech společnost IBM. BANT kvalifikace se chytla a pro mnohé obchodníky je nepostradatelná. Ale k jádru věci – co je BANT?

BANT kvalifikace – budget, authority, need, timeline

Budget, authority, need, timeline – rozpočet, pravomoc, potřeba, čas.

BANT kvalifikace přichází se čtyřmi otázkami.

·       Má potenciální klient na vaše zboží/službu dostatek finančních prostředků?

·       Hovoříte s decision makerem? Má právě on(a) možnost rozhodnout o nákupu?

·       Naplníte svým produktem klientovu potřebu?

·       Přicházíte ve správný čas? Ví potenciální klient, kdy se mu může váš produkt hodit?

BANT vám poslouží jako osnova hovoru s potenciálním klientem. Ne každý lead se změní v zákazníka. „Testem“ nemusí projít na 100 %. Už tři pozitivní výstupy ze čtyř ale říkají, že klient minimálně stojí za vaši pozornost, váš čas a úsilí.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.