V rozbouřených vodách internetu lovíte potenciální klienty. Ne každý se ale hodí pro váš produkt a služby. Těm, kterým váš byznys nic neřekne, se nevyplatí zbytečně věnovat. Jak ale poznat „toho pravého“? Od toho je tu BANT kvalifikace.
Tuto metodu vyvinula v 50. letech společnost IBM. BANT kvalifikace se chytla a pro mnohé obchodníky je nepostradatelná. Ale k jádru věci – co je BANT?
Budget, authority, need, timeline – rozpočet, pravomoc, potřeba, čas.
BANT kvalifikace přichází se čtyřmi otázkami.
· Má potenciální klient na vaše zboží/službu dostatek finančních prostředků?
· Hovoříte s decision makerem? Má právě on(a) možnost rozhodnout o nákupu?
· Naplníte svým produktem klientovu potřebu?
· Přicházíte ve správný čas? Ví potenciální klient, kdy se mu může váš produkt hodit?
BANT vám poslouží jako osnova hovoru s potenciálním klientem. Ne každý lead se změní v zákazníka. „Testem“ nemusí projít na 100 %. Už tři pozitivní výstupy ze čtyř ale říkají, že klient minimálně stojí za vaši pozornost, váš čas a úsilí.