WOM je zkratkou anglického „Word of Mouth“, popřípadě DWOM = „Digital Word of Mouth“. Hezky česky se tedy může jednat o šeptandu, doporučování mezi přáteli a známými, tedy jakékoliv „ústní předání“.
WOM marketing de facto není nic nového pod sluncem. Už od pradávna bylo tou nejlepší reklamou to, když si o vašem zboží lidé řekli mezi sebou. U tradičních značek se vždy dbalo na to, jakou měla firma „pověst“. A právě budování pověsti, sdílení pozitivní recenzí a zákaznické reference, to jsou základy moderního WOM marketingu.
I když se WOM marketing na první pohled tváří, jako by vznikl sám od sebe, protože vaše zboží je tak skvělé, že se zkrátka bude prodávat samo a lidé si o něm přece řeknou, není to úplně pravda. Je potřeba ho nastartovat.
Ideálním startérem WOM marketingu je překvapivá, šokující a originální marketingová kampaň, která inspiruje uživatele sociálních sítí a dalších platforem ke sdílení. Patří sem například i buzzmarketing nebo virální marketing.