Blog

Co je virální marketing?

Virální marketing má jasný cíl – vytvořit obsah, který bude tak poutavý, že se bude mezi uživateli sociálních sítí a dalších komunikačních kanálů šířit samovolně, vyvolá pobavení, pozitivní reakce a bude budovat image značky.

Víte, jak se říká „Ono se to samo neudělá“? Tak u virálního marketingu to na první pohled vypadá naopak… Virální reklama se tváří, že se opravdu šíří tak nějak sama. Pravdou samozřejmě je, že i virální reklamu musí někdo vymyslet, lámat si nad ní hlavu a pak ji vypustit do světa… Ale když už se povede, je to jako lavina. 

Virální marketing aneb Tak dobré, že to zkrátka musíte sdílet

Virální marketing může mít různou podobu. Může se jednat o vtipná videa, soutěže, interaktivní aplikace, meme nebo příspěvky na sociálních sítích. Společným znakem virálního contentu je to, že umí zaujmout a inspirovat uživatele k jeho sdílení mezi přáteli a známými.

Pomocí virtuálního marketingu můžete budovat brand awareness u nové značky, popřípadě přispět k posílení zákaznické retence a udržení zájmu o stávající značku. Tím, že se šíří sama a o jejím šíření skutečně rozhodují uživatelé sítí, je její efekt často vyšší než u tradiční reklamy. Důležité je ale i správné cílení na danou cílovou skupinu a kreativní obsah, který umí zaujmout.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.