Virální marketing má jasný cíl – vytvořit obsah, který bude tak poutavý, že se bude mezi uživateli sociálních sítí a dalších komunikačních kanálů šířit samovolně, vyvolá pobavení, pozitivní reakce a bude budovat image značky.
Víte, jak se říká „Ono se to samo neudělá“? Tak u virálního marketingu to na první pohled vypadá naopak… Virální reklama se tváří, že se opravdu šíří tak nějak sama. Pravdou samozřejmě je, že i virální reklamu musí někdo vymyslet, lámat si nad ní hlavu a pak ji vypustit do světa… Ale když už se povede, je to jako lavina.
Virální marketing může mít různou podobu. Může se jednat o vtipná videa, soutěže, interaktivní aplikace, meme nebo příspěvky na sociálních sítích. Společným znakem virálního contentu je to, že umí zaujmout a inspirovat uživatele k jeho sdílení mezi přáteli a známými.
Pomocí virtuálního marketingu můžete budovat brand awareness u nové značky, popřípadě přispět k posílení zákaznické retence a udržení zájmu o stávající značku. Tím, že se šíří sama a o jejím šíření skutečně rozhodují uživatelé sítí, je její efekt často vyšší než u tradiční reklamy. Důležité je ale i správné cílení na danou cílovou skupinu a kreativní obsah, který umí zaujmout.