Kdo je prospect? Jedná se o osobu nebo společnost, která jednak splňuje kritéria a řadí se do vaší cílové skupiny, a která o vás již ví – začala vás sledovat na sociálních sítích či odebírat váš newsletter… Zatím však neprojevila o vaše služby zájem. Tedy nevyplnila kontaktní formulář, nevyžádala si, aby byla kontaktována pro získání více informací o vašich produktech či službách.
Osoba či společnost tedy nevyjádřila zájem o nákup toho, co nabízíte. Stačí, že splňuje výše zmíněná kritéria, a že má vaši společnost v povědomí.
Prospectem může být jak konkrétní osoba, tak společnost. Pokud je na vašem seznamu prospectů nějaká společnost, neznamená to nutně, že se na ni soustředíte jako na celek, nýbrž pouze na dané oddělení či role, pro které jsou vaše služby vhodné.
Prospect je často chybně zaměňován za lead. Lead je potenciální zákazník, který už nějakým způsobem o vaše služby zájem projevil. Zanechal vám na sebe kontakt, protože se chce o vašich službách či produktech dozvědět více informací, nejspíše se nachází v ‘think’ nebo v ‘do’ fázi.