Blog

Co je model AIDA?

14. června 2022Blanka Chocová

Co je model AIDA? Je to v marketingovém slovníčku zkratka čtyř slov, které jsou pro marketéry alfou a omegou úspěchu:

Attention (pozornost)

Interest (zájem)

Desire (přání)

Action (akce)

Model AIDA vs. AIDAS

Jedná se o model čtyřstupňového působení reklamy, něco jako starý známý marketingový trychtýř. Nejdříve musíme vzbudit v potenciálním zákazníkovi pozornost – klasicky budováním brand awareness, pak ho zaujmout, vyvolat v něm touhu a potřebu po našem produktu/službě a nakonec ho i správným CTA inspirovat k akci. Ke klasickému modelu AIDA se dnes prosazuje i S na závěr. Ono S v AIDAS pak značí „Satisfaction“, tedy spokojenost.

A také je to Verdiho opera 🙂

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.