Blog

TOFU, MOFU, BOFU: Jak projít celý marketingový trychtýř?

9. ledna 2023Blanka Chocová

V Lead Magnetu jsme se zatím nevrhli na objevování tajů thajské kuchyně, minimálně ne profesně. Chcete vědět, co je TOFU, MOFU a BOFU v oblasti B2B marketingu? Napovíme, půjde o trychtýř – marketingový trychtýř.

TOFU – první fáze marketingového trychtýře

Marketingový funnel, čili marketingový trychtýř, je známou strategií využívající různých taktik dle toho, v jaké fázi nákupního procesu se nachází klient. TOFU (Top Of the FUnnel) je prvotní fází, tedy fází, ve které je trychtýř nejširší. V TOFU fázi je potřeba se soustředit na brand awareness, povědomí o produktu.

V TOFU fázi je vaším cílem zaujmout klienta, přitáhnout ho k vaší nabídce, dát mu na vědomí, že váš produkt existuje, a seznámit ho s tím, proč mu bude k užitku. Měli byste se proto soustředit především na to, abyste odhalili, kde se vaši klienti pohybují, jaký content je pro ně relevantní a rezonuje s nimi. Pokud je TOFU fáze úspěšná, klienti „propadávají“ trychtýřem do další fáze – MOFU.

Klient v MOFU chce vědět víc

V MOFU (Middle Of FUnnel) fázi má již klient povědomí o vaší značce i produktu, a je proto potřeba budovat jeho „interest“, tedy zájem. Klient, který se nachází v MOFU stádiu se o vašem produktu chce dozvědět více. Netvořte tedy jen content, který naláká široké publikum k tomu, aby se k vám vůbec proklikli a seznámili se s vámi. Pokud si chcete klienta udržet, zapracujte na MOFU. Ukažte, že svému oboru rozumíte, umíte poradit, poskytnout řešení problému. Typickým příkladem contentu v MOFU jsou mailingové kampaně, příkladové studie, FAQs na blogu, webináře aj.

BOFU – na cestě ke konverzi

Při BOFU (Bottom Of FUnnel) se ocitáme ve spodní nejužší části marketingového trychtýře. Klient v BOFU fázi je již připraven uzavřít obchod. Zaujali jste ho a dali mu všechny informace, které potřeboval. Také si pravděpodobně „okoukl“ konkurenci. Bez konverze by snaha v předešlých fázích přišla vniveč. Jak ji zajistit? V této fázi může klienta popostrčit zkušební trial zdarma, live demo, nabídka konzultace aj.Chcete si na marketingový trychtýř „posvítit“ ještě o něco více? Přečtěte si článek Jak je důležité míti funnel, ve kterém se náš Jindra podíval na marketing funnel zase z trochu jiného úhlu.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.