Blog

Lead Magnet jako součást B2B sales and Marketing Summit na COE 2024

8. března 2024Blanka Chocová

Czech On-line Expo je největším českým e-commerce a on-line business veletrhem a Lead Magnet byl letos jeho součástí. Jindřich Jíra jako odborný garant zaštítil B2B Sales and Marketing Summit, který se konal v Letňanech hned první den, 27. února, a byla to jízda.

B2B sales and Marketing Summit na COE 2024

Když Jindřich dostal nabídku, která se neodmítá…

Czech Online Expo se tradičně věnuje nejrůznějším tématům, ze kterých mohou čerpat a inspirovat se jak B2C, tak B2B marketéři. Co si ale budeme povídat, vždy nám přišlo, že se tak trochu více orientuje na B2C. O to větší nadšení v nás probudila idea sekce věnované B2B. A když náš Jindra dostal příležitost stát se rovnou odborným garantem, který si vezme celý B2B Sales and Marketing Summit na svá bedra, byla to jasná volba. Nemohli jsme odolat.

Jaké přednášky nabídl B2B Sales and Marketing Summit?

Být garant není ale jen tak. Nejen, že bylo třeba na místě vše odmoderovat, ale především na Jindrovi ležela odpovědnost za témata i výběr řečníků. O B2B marketingu se nemluví tolik, jak by si zasloužil – ano, pořád si to myslíme. Takže témat, která je třeba otevřít a důkladně probrat skrz naskrz, je přehršel. Ale povedlo se vybrat ta, která firmy pálí asi nejvíce. Se svými přednáškami kromě Jindřicha vystoupila Markéta Karman, Lukáš Smelík a Martin Bednář.

Markéta Karman řešila, proč je nejvyšší čas přestat prodávat features

Markéta Karman v přednášce „Bez zákazníka není strategie“ strhla náplast a odhalila ty nejčastější bolístky B2B marketingu. Řešila, jak poznat, že jste si správně definovali segment, jak elegantně odhalit, jaká je USP vašeho zákazníka a proč vůbec prodává to, co prodává, a zabývala se i tím, jak si poradit s tím, co vám váš zákazník prezentuje jako jádro svého podnikání (a jak si to přeložit do marketingové řeči). Vrhla se i do ožehavých témat a s publikem otevřela hot topic, proč je úplně… ehm…  k ničemu prodávat features.

Jindřich Jíra: Jak správně generovat leady v B2B?

Jako druhý řečník převzal žezlo náš Jindřich s věčným tématem „Jak správně generovat leady v B2B?“. Hlavním poselstvím jeho přednášky bylo to, jak pracovat s pokročilým funnelem, resp. jak s ním pracujeme my v Lead Magnetu, a ukázat možnosti rozdělení na různé způsoby generování leadů. 

Zásadním poselstvím přednášky bylo, že každá B2B firma je individuální a že není univerzální návod, jak správně generovat leady. Co je společné pro všechny firmy, je svědomitá příprava, možnost využití pokročilého funnelu v praxi a následná customizace jednotlivých kroků. 

Lukáš Smelík přinesl praktické tipy, jak změnit nezdravé vztahy obchodu a marketingu

Jako třetí vystoupil Lukáš Smelík, který se ve své přednášce „Spolupráce obchodu a marketingu je v B2B klíčová“ zaměřil na vztah B2B marketingu a obchodu. To je téma, za které tleskáme a které s námi rezonuje. Sami jsme se mu věnovali na našem blogu. Mimochodem – četli jste naši úvahu nad tématem věčného souboje B2B marketing vs. Sales? Co se nám na Lukášově přednášce líbilo, bylo to, že přešel i do praxe a přinesl praktické tipy, co dělat, aby se nezdravé vztahy ve firmách změnily.

Martin Bednář: Proč je marketing klíčovým partnerem pro obchod?

Jako čtvrtý a zároveň poslední řečník na B2B Sales and Marketing Summit vystoupil trenér obchodníků Martin Bednář. Pokračoval v tématu, které nakousl Lukáš, a věnoval se tomu, proč je marketing klíčovým partnerem pro obchod. V přednášce „B2B prodej v 21. století“ navíc prakticky ukázal, jak do obchodního procesu zapojit umělou inteligenci.

Kromě B2B Sales and Marketing Summitu se Lead Magnet prezentoval i v konzultantské zóně, kde jsme s návštěvníky eventu probírali nejrůznější otázky týkající se B2B marketingu a leadů. Nouze o zajímavá setkání rozhodně nebyla.

Czech On-line Expo považujeme za největší e-commerce akci roku, a tak jsme rádi, že jsme u ní nechyběli. Užili jsme si to, potkali s klienty, současnými a možná i budoucími, hodili řeč se známými a užili si dva dny nabité marketingem.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.