A Lead Magnet vás naučí, jak ho poskládat.
Značná část manažerů, kteří dostanou úkol vytvořit strategii lead generation strategii začne hledat v rámci puzzle jen několik dílků a na ně vsadí.
To je zásadní omyl, protože kromě fundamentálních věcí, které je nutné mít nastavené (základní měření, rozdělení funnelů a zmapování cest), je lead generation marketing zejména skládání jednotlivých změn (dílků) a možností dohromady. S každou další možností, kterou přidáte, jste blíž k vytyčenému cíli a to je generovat dostatek kvalitních leadů.
Nevsázejte proto na jedinou kartu, ale zkoušejte a kombinujte. Pokud nemáte dostatečný budget nevadí, část věcí vyžaduje jen drobnou dávku pozornosti.
Na druhou stranu se nesnažte vše vědecky měřit a analyzovat, pokud si z toho nevezmete žádné poučení co změnit. Hodně manažerů má mylnou představu, co všecho je důležité měřit a nutí k tomu svoje podřízené. Samozřejmě, data is the king, ale já věřím, že pokud s generováním leadů začínáte, stačí vám pro úvod několik základních metrik.
Tyto níže jsou mandatorní a zbytek můžete v průběhu času přidávat. Stejně jako nové služby. Dílek po dílku jako puzzle.
Můj tip, co měřit na začátku, je následující:
Již tyto základní parametry vám umožní sledovat, které kanály jsou nejvýnosnější a ukáží kam více investovat.
A pokud budete uvažovat nad pokročilejšími metrikami (třeba rozdělení dle nákupní fáze apod.), nebo které nové kanály pro generování leadů využít, rádi poradíme jak na to, stačí se ozvat na potrebuji@leadmagnet.cz
A pokud vás zajímá, proč je důležité míti funnel, koukněte na můj další článek.
Jindra