Blog

Generování leadů aneb Lead gen marketing

17. listopadu 2018Jindra Jíra,

A Lead Magnet vás naučí, jak ho poskládat.

Značná část manažerů, kteří dostanou úkol vytvořit strategii lead generation strategii začne hledat v rámci puzzle jen několik dílků a na ně vsadí.

generování leadů

To je zásadní omyl, protože kromě fundamentálních věcí, které je nutné mít nastavené (základní měření, rozdělení funnelů a zmapování cest), je lead generation marketing zejména skládání jednotlivých změn (dílků) a možností dohromady. S každou další možností, kterou přidáte, jste blíž k vytyčenému cíli a to je generovat dostatek kvalitních leadů.

Nevsázejte proto na jedinou kartu, ale zkoušejte a kombinujte. Pokud nemáte dostatečný budget nevadí, část věcí vyžaduje jen drobnou dávku pozornosti.

JAK GENEROVÁNÍ LEADŮ MĚŘIT 

Na druhou stranu se nesnažte vše vědecky měřit a analyzovat, pokud si z toho nevezmete žádné poučení co změnit. Hodně manažerů má mylnou představu, co všecho je důležité měřit a nutí k tomu svoje podřízené. Samozřejmě, data is the king, ale já věřím, že pokud s generováním leadů začínáte, stačí vám pro úvod několik základních metrik.

Tyto níže jsou mandatorní a zbytek můžete v průběhu času přidávat. Stejně jako nové služby. Dílek po dílku jako puzzle.

Můj tip, co měřit na začátku, je následující:

  1. odkud lead přišel, ve smyslu kanálu
  2. jestli prošel kvalifikací jako Opportunita (čti potenciální zákazník, do kterého už investujeme dost času a vypadá to nadějně)
  3. zda skončil ve stavu Closed Won (čti vyhraný obchodní případ)
  4. kolik vygeneroval vaší společnosti peněz

Již tyto základní parametry vám umožní sledovat, které kanály jsou nejvýnosnější a ukáží kam více investovat. 

A pokud budete uvažovat nad pokročilejšími metrikami (třeba rozdělení dle nákupní fáze apod.), nebo které nové kanály pro generování leadů využít, rádi poradíme jak na to, stačí se ozvat na potrebuji@leadmagnet.cz

A pokud vás zajímá, proč je důležité míti funnel, koukněte na můj další článek.

Jindra

Sdílet článek:
Jindra Jíra

Autorem článku je Jindra Jíra

FOUNDER & CHIEF STRATEGIST
LinkedIn
Jindra je zakladatelem Lead Magnetu a hlavním stratégem, který má na starosti veškeré strategické a konzultační požadavky klientů.