Blog

Jak získat B2B zákazníky?

18. listopadu 2022Blanka Chocová

Spokojený zákazník je alfou a omegou každého podnikání. V B2B sektoru, stejně jako v B2C, vyvstává ve spojení se zákazníky několik otázek: Čím je upoutat? Jak získat B2B zákazníky? Jak si je udržet? Na následujících řádcích se podíváme na to, co podniknout, aby vaše B2B strategie mířila právě k přilákání nových zákazníků. Zde je několik postupů, které vám pomohou dosáhnout tohoto cíle.

Chcete vědět, jak získat B2B zákazníky? Ale kteří to jsou?

V první řadě definujte svoji cílovou skupinu. Než začnete s oslovováním potenciálních zákazníků, je nezbytné vědět, koho chcete svojí marketingovou komunikací oslovit. Zjistěte, jaké firmy by mohly mít zájem o váš produkt nebo službu. Zvažte, do jakého průmyslového odvětví patří, jak velké jsou, jaké problémy řeší a jaké jsou jejich potřeby. Taková analýza vám pomůže přizpůsobit B2B marketing dotyčné skupině.

Buďte vidět – nejen offline, ale i online

V dnešní digitální době je potřeba se náležitě prezentovat v online prostředí. Webové stránky jsou stále must-have. I když už je to v současnosti samozřejmost, jejich přehlednost, design, obsah a uživatelskou přívětivost nepodceňujte. Ruku v ruce s kvalitním webem jde obsahová strategie, která vám pomůže oslovit zákazníky v různých nákupních fázích. Publikujte relevantní články, blogposty a příspěvky na sociálních sítích, které ukazují vaše odborné znalosti a přínosy pro zákazníka. Víte, co je marketingový trychtýř? Jeho znalost vám napoví, kterou formu a typ obsahu ocení nový B2B zákazník i váš věrný vracející se klient.

Jak na obsahový marketing tak, aby váš obsah opravdu prodával?

Obsahový marketing je skvělým nástrojem pro získávání B2B zákazníků a následnou „péči“ o ně. V rámci vaší obsahové strategie můžete tvořit e-booky, tutoriály, case studies, příspěvky na sociální sítě – prodejní, naučné i vtipné, infografiky nebo webináře, které nabízejí řešení problémů a potřeb vašich zákazníků. V rámci obsahové strategie je důležité vytvořit rovnováhu mezi ryze prodejním obsahem a obsahem, díky kterým se stáváte autoritou ve svém oboru a zvyšujete důvěru potenciálních zákazníků.

Důležitým bodem v obsahovém marketingu jsou reference. Pozitivní zákaznická reference od stávajících zákazníků jsou pro získání nových zákazníků klíčové. Snažte se, pokud možno nenásilnou formou, získat hodnocení od spokojených klientů a publikujte je na svém webu, sociálních sítích a dalších marketingových kanálech (využijete je například v e-booku nebo v case studies).

V B2B pěstujeme „VSV“ = velmi silné vztahy

V B2B sektoru jsou tradičně velmi důležité pevné vazby mezi firmami a jejich klienty. Pro získání B2B zákazníků je důležité navazovat vztahy a budovat důvěru. Takový vztah přitom nemusí začínat uskutečněním obchodu, ale daleko dříve. Pokuste se komunikovat s potenciálními zákazníky prostřednictvím e-mailového marketingu, setkávání na konferencích, při webinářích nebo jiných obchodních událostech. Buďte připraveni odpovědět na jejich dotazy, naslouchat jejich potřebám a případně přizpůsobit vaši nabídku tak, aby je oslovila.

Pomohli vám naše tipy, jak získat B2B zákazníky? Rádi vám pomůžeme vybudovat vaši B2B marketingovou strategii. Stačí udělat první krok – třeba zvednout telefon a zavolat.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.