Blog

Co je infiltration marketing?

19. května 2022Blanka Chocová

Infiltration marketing je technika, při které se marketér snaží vyvolat pozitivní ohlasy na značku, produkt či službu tak, že v online prostředí vystupuje jako konzument s pozitivní zkušeností. Přispívá například do online diskuzí a fór, vytváří umělé recenze apod. 

Infiltration marketing aneb když je marketér „člověkem z lidu“

Infiltration marketing se snaží zaujmout tím, že na první pohled působí „nereklamně“. Reklamy má leckdo už plné zuby. Marketingový svět se proto snaží vypadat a působit autenticky a přirozeně. Nedbalá elegance v marketingu má ale své hranice. Infiltration marketing je už na hraně, možná i za hranou.

Zatímco buzz marketing se snaží vyvolat pozitivní šeptandu organicky, infiltration marketing na to jde z druhé strany. Hojně se této praktiky využívá na diskuzních serverech, kde se marketéři či jiní zástupci značky vydávají za „obyčejné lidi“ a vyvolávají diskuzi k danému produktu, píší pozitivní recenze aj. Ačkoliv by měl být infiltration marketing nenápadný, ne vždy to tak je a občas je až do očí bijící. V takovém případě vyvolá infiltration marketing zcela opačnou reakci a může značce spíše uškodit.

Dalšími příklady infiltration marketingu jsou placené recenze, zákaznické reference, falešné blogy či placené příspěvky na sociálních sítích.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.