Infiltration marketing je technika, při které se marketér snaží vyvolat pozitivní ohlasy na značku, produkt či službu tak, že v online prostředí vystupuje jako konzument s pozitivní zkušeností. Přispívá například do online diskuzí a fór, vytváří umělé recenze apod.
Infiltration marketing se snaží zaujmout tím, že na první pohled působí „nereklamně“. Reklamy má leckdo už plné zuby. Marketingový svět se proto snaží vypadat a působit autenticky a přirozeně. Nedbalá elegance v marketingu má ale své hranice. Infiltration marketing je už na hraně, možná i za hranou.
Zatímco buzz marketing se snaží vyvolat pozitivní šeptandu organicky, infiltration marketing na to jde z druhé strany. Hojně se této praktiky využívá na diskuzních serverech, kde se marketéři či jiní zástupci značky vydávají za „obyčejné lidi“ a vyvolávají diskuzi k danému produktu, píší pozitivní recenze aj. Ačkoliv by měl být infiltration marketing nenápadný, ne vždy to tak je a občas je až do očí bijící. V takovém případě vyvolá infiltration marketing zcela opačnou reakci a může značce spíše uškodit.
Dalšími příklady infiltration marketingu jsou placené recenze, zákaznické reference, falešné blogy či placené příspěvky na sociálních sítích.