Blog

Co je color marketing?

Co je color marketing? To, že mají barvy vliv na naši psychiku, není nic nového pod sluncem. Proč toho tedy nevyužít i v marketingu? Color marketing spojuje barvy s určitými vlastnostmi a pomáhá tak tvořit offline i online prezentaci značky.

Kdy přijde vhod color marketing?

Různé barvy pro nás mají různý význam. Některé umí uklidnit, jiné vzbudit chuť k jídlu, další navozují pocit hygienické čistoty, některé působí sexy a atraktivně… Ať už navrhujete logo značky, připravujete web, vymýšlíte, jak co nejlépe balit své zboží, aby bylo už z dálky rozpoznatelné, nebo připravujete originální merch pro svoji značku, color marketing přijde vhod.

Modrá je dobrá…

V rámci barevného marketingu jsou jednotlivé barvy spojovány s určitými vlastnostmi nebo emocemi. Například modrá barva je spojována s důvěrou, spolehlivostí a klidem, zatímco červená barva je spojována s vášní, energií, důležitostí a také chutí k jídlu. Vaši zákazníci si těchto asociací ani nemusí být vědomi, a přesto je barvy ovlivňují.

Color marketing se využívá jak v online, tak v offline reklamě, při vytváření jak B2C, tak B2B marketingové strategie. Uplatní se při designování webových stránek i obalů produktů, navrhování firemního dress code i interiérů obchodů apod. Důležité je vybrat správné barvy, které budou korespondovat s tím, jak chcete, aby vaše značka působila – jaké reprezentujete hodnoty a co chcete ve svých zákaznících vyvolat za emoce.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.