Vidět, přemýšlet, konat, pečovat. See, Think, Do, Care. Víte, co je STDC framework? Co se skrývá pod zkratkou zmíněných výrazů?
Pod modelem STDC je podepsán marketingový specialista společnosti Google Avinash Kaushik, který díky němu popsal čtyři fáze nákupního cyklu, ve kterých se nachází klient.
Ve fázi S (See) zákazník zaznamená produkt. Vidí. Vaším úkolem je ho oslovit a zaujmout, aby se do této fáze vůbec dostal. V tomto stádiu potenciální zákazník ještě nezvažuje nákup, o vaší službě či produktu se zrovna dozvěděl.
V druhé fázi T (Think) se s vámi zákazník již seznámil a zvažuje nákup. Dohledává konkrétní informace a porovnává vás s konkurencí. Pokud vás zajímá, jak v této fázi marketingově uspokojit jeho potřeby, věřte, že možnosti jsou široké. Rozvíjejte content na sociálních sítích zaměřený přímo na vaši nabídku a její přednosti, obsah na firemním blogu, vytvářejte video obsah na YouTube apod.
Ve fázi D (Do) již zákazník přechází do akce. Nakupuje. V tomto stádiu je potřeba zjistit, zda mu sami cestu k nákupu nevědomky neztěžujete. Máte přehledný web? Dozví se klient na e-shopu vše, co potřebujete? Zaměřte se na UX.
O neuskutečnění nákupu může rozhodnout i zdánlivý detail, jako je příliš vysoká cena za poštovné apod.V poslední fázi C (Care) by se mohlo zdát, že už máte vyhráno – klient už nakoupil. Vy ale chcete, aby vám napsal super recenzi, doporučil vás a nakoupil znovu, že? Proto je potřeba si ho hýčkat. Nabídněte mu content s tipy a radami, personalizovaný e-mailing, vytvořte komunitu, která sdílí zkušenosti s využíváním vašich služeb… Víte, kam tím míříme, že? Nepodceňujte péči.