SERP (Search Engine Results Page) je stránka s výsledky vyhledávání, kterou uvidíte pokaždé, když zadáte dotaz do vyhledávače. Jedná se o seznam relevantních odkazů, titulků, souvisejících popisků a dalších informací. SERP je neodmyslitelně spjat s další zkratkou, a tou je SEO (Search Engine Optimization).
SERP je tu od toho, aby uživateli internetu pomohl vyřešit jeho problém co nejrychleji a nejefektivněji. To dělá tak, že hledá odpovědi na dotazy a generuje požadovaný obsah. Webové stránky by měly sledovat SERP a optimalizovat svůj obsah a metadata, aby byly co nejlépe viditelné a atraktivní pro uživatele i vyhledávače.
Proces optimalizace webové stránky nebo obsahu tak, aby se co nejlépe umístil ve výsledcích vyhledávání na SERP, se označuje jako již zmíněné SEO. Optimalizace SEO zahrnuje různé techniky a strategie, které pomáhají webové stránce získat lepší organické pozice ve vyhledávačích. Cílem je zvýšit viditelnost stránky a přilákat co nejvíce relevantních návštěvníků.
Tak jsme jedním článkem obsáhli SERP i SEO – efektivní, že? Co je SERP víme určitě, na SEO se ale podíváme ještě zvlášť. Téma je to více než obsáhlé.