Sales cycle length můžeme hezky česky přeložit jako „délku obchodního cyklu“. Obchodní cyklus přitom měříme od prvního kontaktu se zákazníkem až po obchod. Může se jednat o hodiny, dny i měsíce. Vždy záleží na charakteru nabízeného produktu, jeho ceně i na tom, kdo je potenciálním zákazníkem.
Jak měřit sales cycle length? Sečtěte celkový počet dní, který uběhne od prvního kontaktu s potenciálním zákazníkem do uzavření obchodu, u všech obchodů za určité období a vydělte ho počtem obchodů. Toto číslo vám pomůže předvídat (víte, jak dlouho trvá, než se potenciální zákazník k uzavření obchodu „rozhoupe“) a zároveň vám pomůže analyzovat, zda se tato doba v průběhu času prodlužuje, či zkracuje.
U prvních obchodů je zpravidla obchodní cyklus delší, protože se zákazník potřebuje seznámit nejen s produktem, ale také se značkou – budujete brand awareness. Postupně by se ale tato doba měla zkracovat.Kromě toho, že vám hodnota sales cycle length pomůže lépe predikovat a utvářet B2B strategie, se také například při porovnání těchto hodnot u různých obchodníků, snadno dozvíte, který z nich je efektivnější.