Optimalizace SEO (Search Engine Optimization) je proces, při němž se webová stránka upravuje tak, aby byla co nejlépe viditelná a relevantní pro vyhledávače. Cílem optimalizace SEO je dosáhnout vyššího umístění ve výsledcích vyhledávání a přilákat tak na webovky „organické“ návštěvníky.
Při optimalizaci SEO hrají významnou roli klíčová slova, obsah samotný, technické faktory a další prvky. Když volíme klíčová slova, zaměřujeme se na ty, které lidé využívají při vyhledávání informací na internetu. Neméně důležitý je obsah jako celek. Ten by měl být relevantní, informativní a dobře strukturovaný. S klíčovými slovy tvoří „správnou dvojku“, jejichž vztah musí být vyvážený. Málo i moc klíčových slov škodí. Je jich potřeba tak akorát.
S obsahem souvisí i kvalitní zpětné odkazy, tzv. backlinky, z dalších relevantních a důvěryhodných stránek. Laicky bychom mohli říct, že když na váš web odkazují externí zdroje, má vyhledávač za to, že opravdu víte, o čem mluvíte a jste autoritou v oboru. Proč vás tedy nedoporučit tomu, kdo vyhledává, že?
Optimalizace SEO skloňuje i technické parametry. Důležitá je rychlost načítání stránky, responsivní design pro mobilní zařízení, strukturované údaje, sitemapy a další technická nastavení.
Moderní době vládnou sociální sítě. Není se tedy čemu divit, že i aktivita na sociálních sítích může přispět k vylepšení SEO. Sdílením obsahu na sociálních sítích můžete přilákat více uživatelů na stránku a zvýšit její viditelnost.
Optimalizaci SEO „nesfouknete“ při jednom odpoledni. Jedná se o kontinuální dlouhodobý proces, který se vyplatí svěřit odborníkům, kteří mají k ruce profesionální nástroje a know-how. Pokud je pro vás optimalizace SEO „španělská vesnice“, netápejte a ozvěte se našemu Jindrovi jindra@leadmagnet.cz.