Opportunity označuje lead, který prošel kvalifikačním procesem a u kterého obchodník vyhodnotil, že má reálný potenciál stát se zákazníkem. Jedná se tedy o příležitost k uzavření konkrétního obchodu.
Ve zkratce: Opportunity je případ, který obchodník aktivně řeší, protože ví, že má smysl do něj investovat čas.
Je třeba si uvědomit, že opportunity není jen „lepší vytuněný lead“. V obchodní pipeline rozlišujeme studené leady, MQL (Marketing Qualified Leads), SQL (Sales Qualified Leads) a konečně i opportnuity. O opportunity jde v situaci, kdy:
Jinými slovy: Opportunity vzniká, když začíná práce na konkrétním obchodu.
Tady se vyplatí mít jasno: Opportunity neznamená, že z leadu „možná něco bude“. Když hovoříme o opportunity, už řešíme konkrétní obchodní případ. Zde je jasně patrné, že není lead jako lead. Každý kontakt, který vám zvedne telefon, není opportunity. Zmatkem v kvalifikaci leadů se obíráte o čas a plýtváte energií tam, kde nemusíte.
Opportunity představuje obchodní případ, který má reálný potenciál stát se uzavřeným dealem. Už víte, že má smysl mu věnovat energii a čas.
Chcete si udělat pořádek v obchodní pipeline? Kontaktujte nás. Rádi s vámi projdeme, jak kvalifikovat skutečné obchodní příležitosti a jak nerelevantní kontakty, které vás zdržují od byznysu.