B2B komunikace je komunikací mezi firmami. Jedná se o obchodní interakci, která se zaměřuje na vytváření a udržování obchodních vztahů. Liší od komunikace s koncovými zákazníky podobně jako se liší B2B marketing od B2C marketingu. Soustředí se na potřeby a cíle B2B sektoru, který má svá specifika.
V B2B komunikaci je důležité vytvářet jasnou, důvěryhodnou a efektivní komunikaci, která podporuje dlouhodobé obchodní vztahy a zajišťuje vzájemnou spokojenost a růst. Podmnožinou B2B komunikace je B2B marketingová komunikace. Marketing cílíme na úzce profilovanou skupinu potenciálních klientů, kteří mají rozpočet o poznání větší, než je tomu v B2C. Je proto nutné zvažovat každé slovo.
I v B2B se uplatňuje „marketingový trychtýř“, při kterém se mění obsah komunikace podle toho, v jaké fázi se právě nachází váš (potenciální) zákazník. Vyplatí se mít připravenou strategii lead nurturingu tak, abyste zákazníky, kteří ještě nejsou zcela připraveni uskutečnit obchod, tj. prospecty, cíleně oslovovali a byli s nimi v kontaktu až do konverze a dále.