Jak snížit riziko neúspěchu v B2B kampaních? Je složité v B2B zkusit personalizovat reklamu? Jakou roli hraje v celém procesu kvalitní CRM systém? I o tom se bavil Jindřich Jíra v podcastu s Lukášem Smelíkem.
B2B konference se blíží a Lead Magnet nebude chybět. Ještě předtím se ale Jindra z Lead Magnetu rozpovídal s Lukášem Smelíkem, pořadatelem konference, v podcastu, tentokrát s příznačným názvem „Zkušenosti v B2B ničím nenahradíte“. Řešily se mimo jiné rozdíly mezi marketingem pro B2B a B2C i to, proč je pro B2B trh klíčová nejen znalost oboru, ale také zkušenost a schopnost dlouhodobě budovat vztahy.
B2B online marketing je pro Lead Magnet srdcovka, a protože se Jindřich B2B světu věnoval ještě předtím, než založil Lead Magnet, má k tématu rozhodně co říct. Navíc před pozicemi v managementu, kde měl na starosti strategické řízení marketingu a business developementu začínal v B2B nejen v pozici marketéra, ale i obchodníka. Dokáže tedy docela snadno prohlédnout, proč právě tento vztah často skřípe.
V podcastu zdůraznil, že úspěch v B2B často spočívá ve zkušenosti a v detailním pochopení potřeb klientů. To se projevuje například i v přístupu ke kvalifikaci leadů, kde není prioritou ihned organizovat osobní schůzku, ale postupně budovat vztah a získávat relevantní informace.
Zásadní roli v dnešní podobě B2B marketingu hraje i digitalizace, která se stává čím dál tím důležitější. Covidová pandemie akcelerovala přechod mnoha firem do digitálního světa. Firmy začaly chápat, že osobní schůzky nejsou vždy možné a efektivní CRM systém může být zásadním nástrojem pro udržení kontaktů a efektivní práci s nimi. I proto Lead Magnet klade důraz na správné nasazení CRM systémů, které zefektivňují práci obchodníků a umožňují lepší využití dostupných dat.
Pokud chcete vědět více o tom, jak přistupovat k B2B marketingu, čemu se vyhnout a na co nezapomenout při tvorbě kampaní, pusťte si podcast.
Inspirovali jsme vás k nastartování vašeho B2B marketingu? Není nic jednoduššího, než se nám ozvat.