Blog

Co je B2B komunikace?

B2B komunikace je komunikací mezi firmami. Jedná se o obchodní interakci, která se zaměřuje na vytváření a udržování obchodních vztahů. Liší od komunikace s koncovými zákazníky podobně jako se liší B2B marketing od B2C marketingu. Soustředí se na potřeby a cíle B2B sektoru, který má svá specifika.

Co je B2B komunikace a jaký má přesah do marketingu?

V B2B komunikaci je důležité vytvářet jasnou, důvěryhodnou a efektivní komunikaci, která podporuje dlouhodobé obchodní vztahy a zajišťuje vzájemnou spokojenost a růst. Podmnožinou B2B komunikace je B2B marketingová komunikace. Marketing cílíme na úzce profilovanou skupinu potenciálních klientů, kteří mají rozpočet o poznání větší, než je tomu v B2C. Je proto nutné zvažovat každé slovo.

I v B2B se uplatňuje marketingový trychtýř“, při kterém se mění obsah komunikace podle toho, v jaké fázi se právě nachází váš (potenciální) zákazník. Vyplatí se mít připravenou strategii lead nurturingu tak, abyste zákazníky, kteří ještě nejsou zcela připraveni uskutečnit obchod, tj. prospecty, cíleně oslovovali a byli s nimi v kontaktu až do konverze a dále.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.