Blog

3 tipy na efektivní Linkedin advertising v roce 2024

19. června 2024Blanka Chocová

Máte reklamy na Linkedinu? A můžeme je vidět? Linkedin advertising je v marketingu nepochybně velké téma. Správně nastavená Linkedin reklama vám může přinést kýžené leady, konverze, zkrátka to všechno, o co vám v marketingu a byznysu jde. Jak to ale na sítích bývá, chce to jít s dobou. Co bylo trendy včera, je dnes mimo. Co hýbe světem Linkedin reklamy v roce 2024? Máme pro vás 3 tipy, jak být v rámci svého Linkedin marketingu ještě o něco efektivnější.

1) Video + Linkedin advertising 

Videoobsah má na vaše publikum vyšší účinek než běžný psaný content nebo fotografie. Na Linkedinu je navíc stále populárnější. Krátká informativní a poutavá videa mohou výrazně zvýšit míru prokliku a angažovanost publika.

Čísla místo slov:

  • Podle posledních statistik je engagement u videoobsahu 5krát vyšší než u jiných příspěvků.
  • Video považuje za efektivní nástroj pro lead generation 85 % B2B marketérů.
  • Pro 78 % B2B marketérů je skvělým nástrojem pro zvýšení brand awareness.

Jak na reklamu s videem?

Investujte do kvalitní produkce a zaměřte se na první tři sekundy videa, abyste zaujali svoji cílovku. Nezapomeňte na titulky – mnoho uživatelů sleduje videa beze zvuku.

2) Personal branding

Máme pro vás jednoduché cvičení – podívejte se na svůj Linkedin feed a proscrollujte cca 20 příspěvků. Co převažuje – příspěvky firem nebo osobností? Nechte nás hádat – osobní profily vedou, že? Personal branding aktuálně kraluje Linkedinu. Osobnosti pomáhají prostřednictvím svých zkušeností, příběhů a insights budovat brand a posilovat dosah marketingu firem, které zastupují.

A můžeme jít ještě dál. V rámci personal branding hraje významnou roli „founder content“, tedy obsah, který na Linkedinu sdílí CEO organizace. Jedná se nejen o příspěvky osobnějšího rázu, ale především o myšlenky týkající se oboru a novinky z dění firmy.

3) Kdo jsou mikroinfluenceři?

Linkedin je často jako pole pro reklamy s influencery opomíjen. B2B marketéři tento trend tak trochu přehlíží v přesvědčení, že influenceři jsou tady pro B2C. Pokud si také myslíte, že influenceři patří na Instagram a Tik Tok, možná vás vyvedeme z omylu. Linkedin advertising v roce 2024 opanují „mikroinfluenceři“. K čemu se vám v rámci byznysu mohou osobnosti s „mikropublikem“ hodit? Je to prosté. Publikum mají možná o poznání menší, o to je ale interakce s ním autentičtější a reklama tedy efektivnější.

Proč stojí Linkedin advertising s mikroinfluencery za vyzkoušení?

  • Nižší náklady – Spolupráce s mikroinfluencery vás nevyjde zpravidla tak draho jako spolupráce s „celebritami“ z oboru. Jedná se o tak nákladově často mnohem efektivnější řešení.
  • Vyšší zapojení publika – Mikroinfluenceři mají sice menší publikum, o to ale důvěrnější vztahy s ním udržují. Existuje studie, podle které se engagement u mikroinfluencerů pohybuje dokonce okolo 6 % (u „megainfluencerů“ je to proti tomu jen 1,97 %).
  • Oslovení úzce vymezené cílovky – Máte svůj niche segment? V B2B obvykle neprodáváte produkty/služby masám, to víme. Spolupráce s mikroinfluencerem, jehož publikum se překrývá s vaší cílovou skupinou, je efektivní.

Byly naše tipy na Linkedin B2B marketing užitečné? Pokud se na Linkedinu zatím nerealizujete, ale chtěli byste, napište na potrebuji@leadmagnet.cz. Pomůžeme nastartovat váš Linkedin advertising.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.