Neuromarketing zkoumá doslova to, co se vašim zákazníkům „honí v hlavě“. Neuromarketing využívá poznatků z neurovědy a psychologie k analýze chování zákazníků a následného využití této znalosti v marketingové praxi. Přemýšleli jste někdy, jak vaši zákazníci přemýšlí?
Spotřebitelské chování je podrobováno neustále analýze. Je známé, že při nákupu se zákazník nerozhoduje vždy primárně racionálně. V prvních milisekundách rozhodují emoce a další mimovolní aktivity uvnitř našich myslí. K samému zárodku spotřebitelského chování se snaží dobrat neuromarketing za pomocí poznatků z neurovědy.
Neuromarketing zkoumá reakce mozku na různé marketingové podněty, jako jsou reklamy, balení produktů, loga, slogan, rozložení obchodu a další. Tyto techniky mohou poskytnout informace o tom, jaké podněty jsou pro zákazníky nejvíce přitažlivé a jakým způsobem se dají tyto podněty optimalizovat pro dosažení co nejvyšší účinnosti a zvýšení konverze.
Využívané techniky jsou přitom skutečně vědecké – využívá se například EEG, které měří elektrickou aktivitu neuronů v mozku, fMRI, které analyzuje změny v okysličení krve proudící v mozku, či měření srdečního tepu, krevního tlaku, zkoumání změn v mimice tváře aj. Neuromarketing se projevuje na všech „frontách“ – například u designu produktů, rozmístění regálů v supermarketu, umístění CTA buttonu aj.