Engagement marketing je marketingová strategie, která má za cíl zapojit zákazníky do budování značky. Zákazníci jsou zapojeni do tvorby obsahu a do diskuze o produktech nebo službách značky.
Zákazník nemusí jen pasivně konzumovat reklamu, může se podílet na tvorbě značky. Vám to ušetří práci a strach o to, zda se bude váš produkt líbit, a zákazník nabyde dojmu, že má v ruce moc rozhodovat. Win win.
Zákazník přitom nemusí rozhodovat jen o tom, jaká bude barva příštího modelu tenisek, ale také například o tom, jakým směrem se budou ubírat vaše blogposty. Tím, že se zákazníků zeptáte, co chtějí, zvýšíte jejich zájem a aktivitu. To se projeví v posílení vztahu mezi značkou a zákazníkem, zvýšení zákaznické retence a také ve zvýšení prodejů.
Engagement marketing může mít různou podobu – ankety, soutěže, kvízy, workshopy, offline eventy… To, že content, který prodává, je ten, který vaše zákazníky zajímá, asi není potřeba zdůrazňovat. Zeptejte se jich, co chtějí číst, poslouchat, konzumovat…