Už jste někdy v životě dostali nabídku, u které jste cítili reálnou obavu, že vám uteče a profitovat z ní bude někdo jiný než vy nebo vaše firma? Ne, nebudeme se bavit o „nabídce, která se nedá odmítnout“ z kultovní mafiánské trilogie Kmotr, ale místo toho se dopídíme k tomu, co je FOMO efekt.
FOMO je zkratka z anglického „Fear of missing out“, tedy strach z promeškání. FOMO efekt je odborníky (a to nejen těmi z B2B oblasti) popisován jako neduh moderní společnosti – úzkost z pocitu, že vám utíká atraktivní příležitost, kterou místo vás využije někdo jiný.
Typicky se tak děje ve světě investic. V minulých letech jste možná četli zprávy o tom, jak se dařilo kryptoměnám, nebo jindy zase o tom, jak lidé o sto šest investují do nemovitostí. Pokud člověk při čtení takových zpráv, pocítil obavu, že mu „ujíždí vlak“ a že by měl také něco zainvestovat, jinak přijde o to, co investováním získají ostatní, jednalo se o typický FOMO efekt.