Blog

Co je CLV (Customer Lifetime Value)?

Zákazník, který se k vám vrací a šel by za vámi světa kraj, to je sen snad každého obchodníka. Jakou má ale pro vás takový zákazník cenu? Marketingová B2B strategie se tvoří na základě mnoha faktorů, customer lifetime value je jednou z velmi důležitých metrik. Kolik u vás zákazník za svůj život utratí? Jakou má pro vás cenu?

Customer lifetime value z pohledu návratnosti investic

Co je CLV a proč ho měřit? Hodnota CLV (customer lifetime value) je důležitá pro posouzení návratnosti investic do marketingu. Pokud si ceníte zákazníka pouze dle hodnoty jednoho nákupu, je to trochu krátkozraké. Vyjde vám nižší hodnota, než odpovídá realitě, a vy tím pádem chcete investovat méně do jeho získání. Dá se předpokládat, že si zákazník váš software předplatí i na další rok? Bude investovat do workshopů? Do produktů, které k softwaru nabízíte? I to patří do customer lifetime value.

Samozřejmě – všichni vaši zákazníci nejsou stejní. Proto není vhodné zákazníky posuzovat plošně, ale segmentovat na skupiny a každou skupinu analyzovat a modelovat.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.