Blog

Co je CAC (Customer Acquisition Cost)?

Jak poznat, jestli je váš byznys rentabilní? Spočítejte si, kolik vás každý nový klient stojí. Hodnota CAC, Customer Acquisition Cost, je souhrnem všech nákladů na získání jednoho zákazníka a je velmi populární v souvislosti s vyhodnocováním webových reklamních kampaní. U CAC ale nemluvíme pouze o investicích do reklamy. V CAC se skrývají náklady i investice do obchodních aktivit. Ptáte se, co je CAC?

Co je CAC? Nástroj na odhalení ztrátového byznysu

Váš produkt sice může být jedinečný a vymazlený k dokonalosti. Pokud vás ale nový zákazník stojí více, než vám přinese, počítejte s dlouhodobou ztrátou. Hodnota CAC vám pomůže určit, jestli jste pro získávání nových klientů vymezili správnou (rentabilní) strategii.

Čím je hodnota CAC nižší, tím lépe

CAC spočítáte jako podíl celkových (marketingových a obchodních) nákladů a počtu nově získaných klientů za dané období. Do nákladů přitom počítejte opravdu vše – placenou propagaci, analýzu trhu, veškeré aktivity přímo vedoucí k lead generation, náklady na uzavření obchodu aj. Logicky – čím je hodnota CAC nižší, tím pro váš byznys lépe. Na druhou stranu každé podnikání má své. Osobní prodej je obvykle nákladnější a hodnoty CAC jsou v jeho případě vyšší.

CAC je stále velmi orientačním údajem. Do kalkulací rentability vašeho byznysu je potřeba vzít v potaz i to, zda si váš produkt koupí zákazník jednorázově a už se nevrátí, nebo zda máte profit i z dalšího servisu, který mu nabízíte.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.