Blog

B2B marketing 2025: Co je realita a co jen hype?B2B infografika ke stažení

Marketingové trendy se objevují a mizí rychleji než startupy s revolučním nápadem. Některé se ale stávají pevnou součástí strategie firem. Jak poznat ty, kvůli kterým stojí za to poslat tým na školení? Jak oddělit zrno od plev? Co bude letos bavit vaše publikum a co přinese leady? Troufáme si říct, že víme, o čem bude B2B marketing 2025


Abychom zjistili, jak to vypadá v reálném světě (a ne jen v generických článcích vyplozených AI), udělali jsme si na přelomu roku vlastní průzkum mezi B2B marketéry a B2B firmami. A výsledky? Některé globální trendy potvrzeny, jiné ne. Také se ukázalo, že české firmy si jdou často svou vlastní cestou.

Jak si stojí váš marketing v porovnání s těmito daty? Pokud chcete vědět, kam nasměrovat energii v roce 2025, rádi vám pošleme celý grafický výstup formou infografiky z našeho průzkumu B2B marketing 2025. Pro jeho získání stačí vyplnit formulář níže.

Výsledky jsme exkluzivně prezentovali na Czech On-line Expo 2025, v rámci B2B Summitu a vy máte nyní možnost je získat.

Leadmagnet

1. LinkedIn je (stále) král, ale Meta se nevzdává

Na první dobrou by se mohlo zdát, že jediná relevantní sociální síť pro B2B marketing je LinkedIn. A je pravda, že z našeho průzkumu vychází jako nejúspěšnější platforma pro generování leadů (56 %). Ale pozor – Meta (tedy Facebook a Instagram) se s 40 % drží na slušném druhém místě. Takže, poučení: Kdo už LinkedIn jede na plné obrátky, může se zamyslet nad tím, jestli jeho publikum netráví svůj čas i scrollováním na Instagramu.

A co TikTok? Někteří odborníci ho označují za „next big thing“, ale v českém B2B se jedná zatím spíš o okrajovou záležitost.

2. AI? Ano, ale…

B2B marketing 2025 a AI? Ano, ale má to háček. Teda víc háčků. Umělá inteligence se v trendech pro letošek opravdu zabydlela. Najdete ji všude a naše data potvrzují, že se marketéři bez ní neobejdou – 100 % respondentů AI alespoň nějak využívá (52 % používá free nástroje, 48 % placené). Ale přestože AI pomáhá generovat obsah a automatizovat procesy, strategie, autenticita a schopnost oslovit správné publikum se zatím žádnou umělou inteligencí nahradit nedají.

To se projevuje i v nejčastějších problémech B2B marketérů – největším nedostatkem není technologie, ale strategie a nedostatek zdrojů. Tedy záležitostí, se kterými umělá inteligence zatím moc pomoci neumí. AI tedy není samospásná, ale jako dobrý sluha dokáže uvolnit ruce tam, kde je to potřeba.

3. Obsah stále táhne, vsaďte na video

Pokud byste si měli v roce 2025 vybrat jeden typ obsahu, do kterého investujete energii, měl by to být video marketing. Alespoň podle našeho průzkumu, kde videoformát a newslettery vedou v generování leadů (téměř shodně 21 % a 20 %).

Psané články na blog? Srdcovkou jsou jen pro 5 % respondentů, což ukazuje, že pokud nemáte extrémně kvalitní a dobře distribuovaný obsah, není vhodné jít v tomto případě all in. Ze zkušenosti B2B agentury ale musíme říct, že dobře napsaný blogový článek, který se líbí nejen čtenářům, ale i vyhledávačům, je pastvou nejen pro oči, ale i pro SEO marketing. Takže zde bychom rozhodně nezatracovali.

Podobně na tom jsou i e-booky a podcasty, které sice mají svůj význam, ale nejsou hlavním leadgen kanálem.

4. SEO a web nejsou mrtvé

I když by se mohlo zdát, že v době sociálních sítí a placené reklamy už nikoho weby moc nezajímají, realita je jináSEO (18 %) a konverze z webu (16 %) jsou pořád silné leadgen kanály. To potvrzuje i fakt, že 89 % respondentů investuje do obsahového marketingu a firemních stránek. Weby tedy neumírají, ale pokud je váš web jen statická vizitka, tak se vám leady asi sami nepohrnou. 

Pokud si ani nepamatujete, kdy jste se svému webu naposledy věnovali po stránce obsahové, grafické i user experience, napište nám. Mrkneme na něj spolu. Tvorba webových stránek a landing pages je za nás pořád nutným základem pro kvalitní leadgen marketing. Něco jako když si pozvete návštěvu domů. Na schůzce sice oslníte vtipem / outfitem / pěkným autem, ale je fajn, abyste nezabili první dojem tím, že doma není uklizeno.

5. Marketingové rozpočty? Žádná divoká jízda

Téměř polovina firem (53 %) plánuje udržet svůj rozpočet na stejné úrovni jako v roce 2024. Navýšení plánuje 31 %, zatímco jen 4 % budou škrtat. To ukazuje, že v českém B2B marketingu vládne opatrný pragmatismus – firmy nechtějí utrácet bezhlavě, ale zároveň chápou, že bez investic do marketingu se růst neudrží.

B2B marketing 2025: Co si odnést z našich dat?

  • Zapomeňte na hype – trendy jsou fajn, ale reálná data jsou lepší.
  • LinkedIn je klíčový (i v Lead Magnet si ho hýčkáme), ale Facebook a Instagram má co nabídnout, pokud se tam vaše publikum baví ve volném čase.
  • AI pomáhá, ale bez padnoucí B2B strategie je k ničemu.
  • Video a newslettery vedou, blogy a e-booky už tolik nefrčí.
  • SEO a konverze z webu nejsou mrtvé – ale je třeba se jim věnovat.
    B2B firmy se nevrhají do bezhlavého utrácení.

Pokud je B2B marketing disciplína, s kterou potřebujete pomoci, ať už strategicky nebo exekutivně, stačí napsat na potrebuji@leadmagnet.cz – a když budete chtít probrat, jak z těchto trendů vytěžit maximum, ozvěte se také.

A nezapomeňte si stáhnout naši infografiku na začátku tohoto článku, kde máte všechna data přehledně a pečlivě seřazena.

Sdílet článek:
Jindřich Jíra

Autorem článku je Jindra Jíra

FOUNDER & CHIEF STRATEGIST
LinkedIn
Jindra je zakladatelem Lead Magnetu a hlavním stratégem, který má na starosti veškeré strategické a konzultační požadavky klientů.