Pro ty, kteří chtějí dělat Lead Management správně
Začněte si stavět funnely. Trychtýře, kterými procházejí vaše leady. A nejedenom leady, i prospecty.
Musíme si uvědomit, že získání leadu je finální stav (z pohledu marketingu), kterému předchází množství činností, které se opírají o dlouhodobý inbound marketing s jasnou strategií.
Jednoduše, není to rocket science (čti raketové inženýrství), stačí si určit třeba základní tok návštěvníků v datech.Tedy třeba: od hrdla trychtýře (PPC Ads / Refferal / Organic / Remarketing / -> Web / Landing Page -> CTA -> FORM -> MQL -> SQL.
A máte základní funnel. Teď přijde ta zábavnější fáze. Projděte si jednotlivé kroky, zjistěte, jestli jsou opravdu kontextově navazující (když kliknu na PPC s nabídkou tropického ovoce, tak nečekám na cílové stránce česká farmářská jablka) a hlavně začněte měřit a sledovat počet odpadnuvších.
A už můžete kromě základního měření začít doměřovat i pokročile, zahrnout A/B testování a zkoušet a zjišťovat, jestli by to nešlo udělat lépe. Trychtýř zůstane, s každým dalším se počty budou vždy snižovat, ale jde o to, aby bylo toto snížení nebylo způsobeno chybou u vás. O tom správný Lead Management je.
Funnel bychom si tak měli vytvořit :
Největší kravina je myslet si, že uděláte jeden příspěvek, který pak přepoužijete na všechny svoje sociální sítě.
O strategii na sociálních sítích, v kontextu Lead Generation Marketingu, se ale rozepíšu někdy jindy. A kdyby vás zajímalo, proč je Lead Generation Marketing jako puzzle, přečtěte si článek.
Jindra