Náš CEO Jindřich Jíra byl hostem podcastu Martina Hurycha Zážeh. Téma? B2B lead gen. A naše rada? Pusťte si ho. Pokud patříte mezi ty, kteří potřebují alespoň krátký spoiler, máme pro vás krátký „výcuc“ toho, co spolu probírali.
Pod leadem si každý představí něco trochu jiného. Jindřich v podcastu vysvětluje, jak si správně srovnat pojmy – od potentials, přes prospecty, marketingově kvalifikované leady (MQL), až po SQL a následné opportunity. Proč to řeší? Protože pokud toto nemáte vyjasněné napříč týmem, nemá smysl se zabývat výkonnostním marketingem. Většinu času na poradách a callech strávíte tím, že budete diskutovat, jestli byl „tento kontakt dost dobrý“.
Jindřich se dotkl i dalších klasických témat týkajících se B2B lead gen. Třeba toho, že lead generation není o tom „být všude“. Naopak. Vyplatí se vykolíkovat si hřiště. Jasně si definovat cílové skupiny a segmenty a podle toho nastavit strategii. A až pak vybírat kanály. Ne naopak. Meta, LinkedIn, newslettery, weby apod. jsou jen nástroje. Bez strategie a segmentace je marketing jako střelba, při které nevidíte na terč.
Dobrý lead magnet není univerzální. Musí mít hodnotu pro konkrétní cílovku. A pro vás musí být udržitelný. Někdy je to audit konkrétních procesů, jindy konzultace nebo asistovaný test. Hlavně aby magnet nebyl jen „něco zadarmo“, ale něco, co má reálný přínos a co vás zároveň nedostane do zbytečné časové pasti.
Bez CRM to možná jde, otázkou je jak. I když jste malý tým nebo jednotlivec, to, že budete mít přehled o tom, kdo vám kdy napsal a v jaké je fázi, vám ušetří nervy i zakázky. Nejde o to mít složitý systém. Je potřeba mít vůbec nějaký systém.
Řeč byla i o hodnocení výsledků. Mít nastavené cíle pro každou fázi funnelu je základ. Nestačí říct „chceme víc leadů“. Musíte vědět, kolik MQL měsíčně potřebujete, kolik z nich obchodní tým zvládne obsloužit, a jaká má být konverze. Když pak něco nejde, víte co pro efektivní B2B lead gen opravovat. A dál? Jindřich rozebral, proč nestačí „dělat LinkedIn“ jen proto, že ho dělá konkurence, jak „nepřestřelit“ očekávání, když máte dvacet tisíc v marketingovém rozpočtu, a celou řadu dalších věcí. Pokud se u vás generování nových leadů řeší na každé druhé poradě, poslechněte si podcast a načerpejte inspiraci.