Blog

5 tipů pro určení USP (Unique Selling Proposition)?

21. května 2023Blanka Chocová

Unique Selling Proposition se dá do češtiny přeložit jako „jedinečná prodejní výhoda“. Jedná se o marketingový koncept, jehož cílem je vyzdvihnout jedinečné vlastnosti produktu nebo služby, kterými se odlišuje od konkurence. Definovat USP je zásadní, pokud chceme vytvořit efektivní marketingovou strategii, přilákat nové zákazníky a předat jim informaci, proč by měli vybrat daný produkt nebo službu místo konkurenčních nabídek. Pokud si tou svoji nejste jisti, máme pro vás 5 tipů, které vám napoví.

Čím je váš produkt jedinečný?

Při hledání vašich USPs je důležité identifikovat a zdůraznit něco, co dělá vaše produkty nebo služby jedinečnými a atraktivními ve srovnání s ostatními na trhu. Záleží na vás a vaší nabídce, zda zdůrazníte kvalitu produktu, jeho vlastnosti, cenu, nebo jiné faktory. Důležité je, aby USP byla něčím, co skutečně oslovuje cílovou skupinu zákazníků a poskytuje jim přidanou hodnotu.

USP musí oslovit cílovou skupinu a poskytnout skutečnou přidanou hodnotu

Nejste si jistí, co je vaše USP? Dáme vám pár tipů, ve kterých se možná najdete:

  • Kvalita produktu nebo služby: „Poskytujeme komplexní služby. Jsme zlatým partnerem XY, a proto máme přímo od zdroje ty nejčerstvější informace, přístup k aktualizacím a novinkám.“
  • Cena: „Pravidelně monitorujeme ceny konkurence, abychom vždy poskytli tu nejnižší.“ „Vyvinuli jsme systém, díky kterému dosáhnete na ceny srovnatelné s velkoobchodními.“
  • Jedinečný design nebo technologie: „Společně s vědci, studenty vysokých škol, lékaři a fyzioterapeuty jsme vyvinuli design, který maximálně zrcadlí ergonomii lidského těla a nabídne vám tak dokonalou oporu i při celodenní kancelářské práci.“
  • Zákaznický servis: „Předáním produktu naše spolupráce nekončí. Náš servisní tým pro vás bude na telefonu 24/7.“ „Zboží expedujeme v den objednávky.“
  • Ekologické hledisko: „Naše produkty jsou tvořeny z 80 % z recyklovatelných materiálů.“

Jakmile budete znát své USPs a vhodně je využijete při své marketingové prezentaci (na landing pages, při e-mailingových kampaních nebo na sociálních sítích), posílíte svoji pozici na trhu a přispějete k budování silné značky.

Sdílet článek:
Blanka Chocová

Autorem článku je Blanka Chocová

Copywriter & Social Media Specialist
LinkedIn
Blanka je naše copywriterka. Jejím revírem jsou sociální sítě, blogy a webové stránky. Poradí si s textací reklamy na Linkedin i obsáhlým e-bookem.