Unique Selling Proposition se dá do češtiny přeložit jako „jedinečná prodejní výhoda“. Jedná se o marketingový koncept, jehož cílem je vyzdvihnout jedinečné vlastnosti produktu nebo služby, kterými se odlišuje od konkurence. Definovat USP je zásadní, pokud chceme vytvořit efektivní marketingovou strategii, přilákat nové zákazníky a předat jim informaci, proč by měli vybrat daný produkt nebo službu místo konkurenčních nabídek. Pokud si tou svoji nejste jisti, máme pro vás 5 tipů, které vám napoví.
Při hledání vašich USPs je důležité identifikovat a zdůraznit něco, co dělá vaše produkty nebo služby jedinečnými a atraktivními ve srovnání s ostatními na trhu. Záleží na vás a vaší nabídce, zda zdůrazníte kvalitu produktu, jeho vlastnosti, cenu, nebo jiné faktory. Důležité je, aby USP byla něčím, co skutečně oslovuje cílovou skupinu zákazníků a poskytuje jim přidanou hodnotu.
Nejste si jistí, co je vaše USP? Dáme vám pár tipů, ve kterých se možná najdete:
Jakmile budete znát své USPs a vhodně je využijete při své marketingové prezentaci (na landing pages, při e-mailingových kampaních nebo na sociálních sítích), posílíte svoji pozici na trhu a přispějete k budování silné značky.