Blog

Jak je důležité míti funnel

21. listopadu 2018Jindra Jíra,

Pro ty, kteří chtějí dělat Lead Management správně

Začněte si stavět funnely. Trychtýře, kterými procházejí vaše leady. A nejedenom leady, i prospecty.

Musíme si uvědomit, že získání leadu je finální stav (z pohledu marketingu), kterému předchází množství činností, které se opírají o dlouhodobý inbound marketing s jasnou strategií.

Jak by takový funnel měl vypadat?


Jednoduše, není to rocket science (čti raketové inženýrství), stačí si určit třeba základní tok návštěvníků v datech.Tedy třeba: od hrdla trychtýře (PPC Ads / Refferal / Organic / Remarketing / -> Web / Landing Page -> CTA -> FORM -> MQL -> SQL.

A máte základní funnel. Teď přijde ta zábavnější fáze. Projděte si jednotlivé kroky, zjistěte, jestli jsou opravdu kontextově navazující (když kliknu na PPC s nabídkou tropického ovoce, tak nečekám na cílové stránce česká farmářská jablka) a hlavně začněte měřit a sledovat počet odpadnuvších.

A už můžete kromě základního měření začít doměřovat i pokročile, zahrnout A/B testování a zkoušet a zjišťovat, jestli by to nešlo udělat lépe. Trychtýř zůstane, s každým dalším se počty budou vždy snižovat, ale jde o to, aby bylo toto snížení nebylo způsobeno chybou u vás. O tom správný Lead Management je.

Funnel bychom si tak měli vytvořit :

  1. Pro Leady, kteří z pohledu marketingu udělají finální krok, tj. pošlou nám svou poptávku. Kaushikovsky řečeno, jdou ve fázi DO.
  2. Pro Prospecty (čti potenciální zákazníky, kteří jsou s námi v nějakém kontaktu a možná se z nich jednou stanou leady), kteří jsou ve fázi THINK. My si ten finální stav, který v rámci funnelu naměřujeme, můžeme dát jako nějakou větší akci. Obvykle je to stažení Ebooku nebo subscribe newsletteru.
  3. Pro Potentials (odpovídající cílová skupina, která se možná jednou stane Leadem) v SEE fázi je funnel trochu tricky záležitost, ale i tam je fajn si naměřovat nějaké hodnoty (pokud s nimi umíte pracovat a jste schopni u nich trackovat historii) – vyplatí se u firem, které mají průměrné revenue per Closed Won Opportunita (čti výnos za vyhraný obchodní případ) ve vyšších stovkách tisíc nebo milionech korun. Zde se vyplatí sledovat sociální sítě. ALE POZOR – dobře si uvědomte a připravte strategii pro každou sociální síť.

Největší kravina je myslet si, že uděláte jeden příspěvek, který pak přepoužijete na všechny svoje sociální sítě.

O strategii na sociálních sítích, v kontextu Lead Generation Marketingu, se ale rozepíšu někdy jindy. A kdyby vás zajímalo, proč je Lead Generation Marketing jako puzzle, přečtěte si článek.

Jindra

Sdílet článek:
Jindra Jíra

Autorem článku je Jindra Jíra

FOUNDER & CHIEF STRATEGIST
LinkedIn
Jindra je zakladatelem Lead Magnetu a hlavním stratégem, který má na starosti veškeré strategické a konzultační požadavky klientů.